SOSYAL HİZMETLER VE İMAR KOMİSYONU RAPORU
Belediyemiz Meclisinin 06.11.2011 tarih ve G1 Maddesi ile Komisyonumuza havale edilen; engelliler ve yaşlıların (güçsüzlerin) sağlıklı insanlar gibi zorlanmadan yaşamlarını sürdürebilmeleri ve fiziksel çevrenin engelliler için ulaşılabilir ve yaşanabilir kılınması için kentsel-sosyal teknik altyapı alanlarında ve yapılarda gerekli düzenlemelerin yapılmasını içeren yönetmelik önerisi incelendi .
Yapılan incelemede ; söz konusu Yönetmelik önerisinin , Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliği ve T.S.E. standartları ile getirilmiş yapısal , kısıtlayıcı ve denetleyici bir çok hükmü içerdiği belirlenmiştir. Önerilen uygulama yönetmeliğinin amacının İmar Yönetmeliği ve T.S.E standartlarında da tanımlanan " kent yaşamının bütününün sürdürüldüğü açık ve kapalı alanların , engelli veya engelsiz ayrımı olmadan insanların tümü tarafından eşit olarak kullanılmasının sağlanması" olduğu görülmüştür. Bu amaçla önerilen Yönetmeliğin hayata geçirilmesi durumunda, engelliler ve yaşlıların (güçsüzlerin) sağlıklı insanlar gibi zorlanmadan yaşamlarını sürdürebilmeleri ve fiziksel çevrenin engelliler için ulaşılabilir ve yaşanabilir kılınması için Belediyemizin yetki ve sorumluluklarının tanımlanmasında somut bir uygulama aracı ve yasal bir belge niteliğinde olacağı tespit edilmiştir.
Ancak önerilen yönetmeliğin yapısal ve idari işlemleri düzenleyici hükümlerinde , bazı kurumların yetki sınırları ile uygulayıcı olarak tanımlanan Belediyemiz yetki ve sorumluluğunun kesiştirildiği tespit edilmiştir. Bu durumun ise önerilen yönetmeliğin uygulanmasında kurumsal yetki kargaşası ve uygulama sorunları doğuracağı öngörülmüştür.
Bu doğrultuda ; engelliler ve yaşlıların (güçsüzlerin) sağlıklı insanlar gibi zorlanmadan yaşamlarını sürdürebilmeleri ve fiziksel çevrenin engelliler için ulaşılabilir ve yaşanabilir kılınması amacıyla kentsel-sosyal teknik altyapı alanlarında ve yapılarda gerekli düzenlemelerin yapılmasını içeren yönetmelik önerisinin, içeriğinde tanımlanan uygulama hükümleri esas alınarak, Büyükşehir Belediyesi gibi diğer kurumların yetki ve sorumluluk alanları ile T.S.E. standartları gibi kısıtlayıcı ve denetleyici uygulama araçları göz önünde bulundurulmak üzere revize edildikten sonra değerlendirilmesinin uygulanabilir olacağı belirlendiğinden, Evrakın Müdürlüğüne iade edilmesi Komisyonumuzca uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 21.12.2011
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU
İzmit Belediye Meclisinin 06.12.2011 tarih ve gündemin 4.maddesi olarak komisyonumuza havale edilen İzmit Kabaoğlu 211 ada 1 nolu parseldeki Tüysüzler mahalle konağı binasının ikinci katında derslik olarak ayrılan iki adet yerin İzmit kaymakamlığı İlçe Müftülüğü tarafından " Kurs Merkezi" olarak kullanılması teklifi ile ilgili yapılan müzakeresi neticesinde:
İzmit Kabaoğlu 211 ada 1 nolu parseldeki Tüysüzler mahalle konağı binasının ikinci katında derslik olarak ayrılan iki adet yerin İzmit kaymakamlığı İlçe Müftülüğü tarafından " Kurs Merkezi" olarak kullanılması ekli projede gösterilen kesimlerin üç ( 3) yıl süre ile bedelsiz olarak tahsisikomisyonumuzca uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 26.12.2011
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU
İzmit Belediye Meclisinin 06.12.2011 tarih ve gündemin 4.maddesi olarak komisyonumuza havale edilen Zabıta Personelinin Maktu Mesai ücretlerinin tespiti ile ilgili yapılan müzakeresi neticesinde:
Zabıta Personelinin Maktu Mesai ücretleri üzerinde yapılan çalışmalar devam ettiğinden çalışmalar tamamlanıncaya kadar meclisten ek süre istenmesi komisyonumuzca uygun görülmekle iş bu rapor meclisin tasviplerine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. 28.12.2011